Beroepingswerk

20 oktober 2024

Afgelopen woensdag hebben we een fijne en goed bezochte gemeente-avond gehad, waar we dankbaar voor zijn. Op deze avond is er namens de beroepingscommissie ook een en ander verteld over welke stappen er genomen gaan worden, over de opdracht die de kerkenraad aan de beroepingscommissie geeft en waar we op dit moment staan, namelijk bij het bezinnen óp, en het opstellen ván de profielschets. In de opdrachtbrief vanuit de kerkenraad is, in overleg met onze consulent, een voorstel gedaan voor de wijze van het ophalen van de inbreng vanuit de gemeente, waarbij ruimte gelaten is voor eventuele andere ideeën van de beroepingscommissie. Uiteindelijk is in onze eerste vergadering besloten om het als volgt te doen. We willen iedereen die iets wil meegeven aan de beroepingscommissie vragen om 1 kernwoord/thema of eigenschap te benoemen, die de beroepingscommissie volgens u zou moeten meenemen bij het opstellen van de profielschets voor de zoektocht naar een nieuwe predikant. Let wel, het gaat dus echt om 1 punt, wat u uiteraard wel wat kunt toelichten op de briefjes. Mochten er meerdere punten door een persoon ingediend worden, nemen we alleen het eerstgenoemde punt mee. De uitgangspunten en basis voor de profielschets zijn, zoals woensdag benoemd, het beleidsplan en de huidige profielschets. Voor de huidige profielschets kunt u desgewenst voor inzage contact opnemen met onze scriba.
Er liggen briefjes bij de uitgang van de kerk die u kunt invullen en in de rode bussen in de kerk deponeren. Ook kunt​ u dit formulier invullen. Dit kan uiterlijk tot en met 3-11.